شرح وظائف مدیریت
- تشکیل کمیته های همکاری علمی پژوهشی با سازمان های مختلف.
- انجام امور مربوط به همکاری های علمی و تحقیقاتی با بخش های مختلف جامعه.
- برقراری ارتباط با صنایع و کارخانجات برای عقد قرارداد در مورد طرح های علمی و تحقیقاتی به منظور تقویت ارتباط با بخش های مختلف جامعه.
- برنامه ریزی و سیاست گذاری در خصوص کارآموزی دانشجویان.
- سیاست گذاری و تشویق اعضای هیئت علمی برای اجرای پژوهش های کاربردی و فن بازاریابی پژوهش.
- برنامه ریزی در خصوص اشاعه فرهنگ کارآفرینی در بین اعضای هیات علمی و دانشجویان.
- برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه ترویج کارآفرینی و آشنایی دانش آموختگان با مفهوم کارآفرینی.
- ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در زمینه کارآفرینی برای اعضای هیئت علمی به دانشجویان و دانش آموختگان.
- حمایت از کارآفرینان به عنوان الگو برای دانشجویان.
- هدایت دانشجویان برای کاربردی نمودن تخصص خود.
- آشنا نمودن دانشجویان به کلیه زمینه های شغلی موجود در جامعه.
- همفکری با مدیران گروه های پژوهشی به منظور ترغیب آنها به تأسیس دوره های میان رشته ای کاربردی.
- برگزاری دوره ها و سمینارهای کوتاه مدت برای افزایش دانش کاربردی.
- انجام مکاتبات و امور مربوط به معرفی دانشجویان به ادارات و دستگاههای مختلف برای انجام دوره کارآموزی و کارورزی در چهارچوب مقررات.
- شناسایی واحدهای صنعتی و تولیدی و معرفی آنها به پژوهشگران.
- تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی – کاربردی.
- توسعه و کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش محور.
- تسهیل در انتقال دانش و تکنولوژی از مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و ... به دیگر مراکز جامعه.
- انجام بررسی و اقدامات لازم در امر پاسخگویی به نیازهای جامعه در مراکز علمی و کارآفرینی.
- همکاری با سازمانها و شرکتها در جهت انجام آزمایشهای صنعتی – تحقیقاتی با توجه به ضوابط مورد عمل.
- ترتیب بازدید مسئولین بخش های مختلف کشور از پژوهشگاه و بالعکس با هماهنگی واحدهای مربوط.
- همکاری و مشارکت در برگزاری نمایشگاه ها و فن بازارها جهت عرضه فناوری های تولید شده و آماده بهرهوری.
- ایجاد و توسعه بانک اطلاعات عرضه و تقاضای فناوری در کشور در راستای زمینههای تخصصی پژوهشگاه.
- جستجو منابع مالی و اعتباری مناسب برای طرحها و فناوریهای آماده واگذاری و سرمایه گذاری.
- بازاریابی و کسب نیازهای فناوری مراکز صنعتی و اقتصادی.
- تبلیغ و بازاریابی با شیوه های مختلف برای عرضه توانمندیهای پژوهشگاه.
- ایجاد ارتباط فی ما بین متقاضیان (فناوری های تولید شده آماده بهره برداری) و پژوهشگاه.
- انجام سایر امور محوله از طرف مقام مافوق.