پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ | Thursday 21 September 2017
ورود کاربران | EN | نقشه سایت

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز ورود
بخاطر سپردن شما در سیستم

روابط عمومی

روابط عمومی

معرفی واحد

روابط عمومی یعنی مدیریت ارتباط بین مخاطب و سازمان، یعنی ایجاد ارتباط دو سویه بین سازمان و مخاطب و این ارتباط با بازگشت و بازخورد از مخاطب به منبع یا سازمان همراه می باشد. روابط عمومی بخشی از یك سازمان است، در واقع همانند جزئی از یك موجود زنده است روابط عمومی به عنوان یك پاره سیستم در سازمان باید نسبت به فشارها حساسیت نشان دهد، فشارها را وارد سیستم كند آنها را جهت دهد و در كاهش فشارها بطور اصولی و منطقی تلاش كند، در این صورت روابط عمومی دارای خصلت سازگاری و انطباق می شود. اولین روابط عمومی در دوره ناصرالدین شاه و بصورت روبانی روی كاغذ دیواری قدم در عرصه اطلاع رسانی عمومی گذاشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی روابط عمومی در ایران وارد دوره جدیدی از كار خود شد. همزمان با حاكم شدن ارزشهای دینی، مذهبی و اخلاقی روابط عمومی به سوی روابط عمومی متعهد پیش رفت تا گرمایش انقلاب را حفظ و از ارزشهای اسلام پاسداری كند.

 

شرح وظایف

  • ایجاد ارتباط اداری بین ریاست پژوهشگاه با واحدهای متبوع.
  • تنظیم برنامه‌های دیدارهای داخلی و خارجی ریاست پژوهشگاه.
  • انجام مكاتبات و مراسلات حوزه ریاست و تنظیم نامه‌ها و مواردی كه امضا، اظهار نظر و یا اطلاع ریاست پژوهشگاه ضرورت دارد.
  • تنظیم صورتجلساتی كه با حضور ریاست پژوهشگاه تشكیل می‌گردد و پیگیری موارد مطروحه در آن.
  • برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی لازم در زمینه ارتباطات بین‌المللی پژوهشگاه.
  • انجام امور مربوط به ارتباطات بین‌المللی پژوهشگاه و پیگیری امور اجرایی مربوط به آن.
  • انعكاس فعالیتها و تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگاه در مجامع علمی و بین‌المللی و یا رسانه‌ها و نشریات داخلی به منظور آگاهی مردم از فعالیتهای انجام شده.
  • انعكاس اطلاعیه، آگهی و كلیه موارد قابل نشر پژوهشگاه در رسانه‌های عمومی و داخلی.
  • مطالعه و بررسی جراید و استخراج مطالب مفید و مرتبط جهت ارائه به مسئولین پژوهشگاه
  • انجام سایر امور محوله از طرف ریاست پژوهشگاه.